mas3

Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Rumskompisar Del 1

Av Madeleine Andersson - 31 december 2011 16:18

Hej! Jag har fotat till Del 1 och lite till del 2.

Jag kom på killens namn också, och han heter Rick.


Färger:

Mörkröd - Jonna

Gul - Rick

Grå - Lilly




- Tror du huset är fint? Det är bäst att det åtminstonde finns 2 sovrum.

- Självklart, du har väl sätt lappen? Det är ju bilder på huset, Jättefint!

- Jag kan lova dig att det är stort, och det finns pool.

- Fanns det bilder inne i huset?

- Eh.. Ne..

- Justdet.

- Här är det ju!

Jonna bromsade snabbt, och svängde in.

Efter några steg, och 4 trappsteg så kom hon upp.

- Det var inte så illa, Rick.. Rick? Var tog han vägen?

- TVSPEL! SÅ STORT! KOM HIT, JONNA! SKYNDA DIG!

- Som vanligt, han kommer att spela tvspel hela dagarna.

- Det är mycket bättre än i förra huset! Jag lovar, kom igen, spela du också!

- Aldrig! Jag suger, och du vinner lätt, aldrig igen! Varför inte schack?

- Alla är inte bra på något, Jag är bra på detta och du är ju bra på schack, men inte jag.

- Och jag är inte bra på tvspel, Tvspel nörden!

- Ääh, jag ska bada i poolen sen, och svalka av mig. Känner du inte att det är varmt?

- Nej, jag ska kolla sovrummen.

- SovrummeT ska finnas här på övervåningen, bredvid en liten liten toalett.

- '' Nu förstår jag vad han menade med sovrummet.. Det är fint men det är

inte direkt två sängar..''

- Hur hade du tänkt dig det här? Ska jag sova i garaget eller ska du?

- Du!

- Huh? Äh, det går att sova två..

- Nepp, du sover där nere, jag här uppe!

- Elakt..

- Där hörde jag dig..

- Ha-ha, jag sover här uppe!

- '' Jag tänker också tvinga Rick att laga maten, han tvingade mig i förra huset. ''

- '' Så LAT! ''

Jonna plockade fram allt som behövdes, mjölk, ägg, mjöl m.m

Och efter att Rick hade badat lite i den stora poolen, sat han och ''latade'' sig

som vanligt.

Rick kände lukten av våfflorna, så hans mage började kurra, men Jonna var ju inte klar med maten.

 

- Attans, jag brände mig! Dumma spis, det svider!

- Nåväl, det kanske inte gjorde så ont.

- Sluta lek på studsmattan, det är våfflor, din favorit..

- Det visste jag, Kände lukten, och jag ''leker'' inte.

- Äh skitsnack, vi går och köper bilar och barbie till dig senare, inte nu.

- Visst, Jag kan ta med mig pengar, så får DU extra barbiedockor och bilar!

- Har du plåster, jag brände mig på spisen, satan vad ont det gjorde!

- Nej, sa vi inte att vi ksulle åka och köpa barbie sen? Vi kan köpa barbieplåster till dig.

- Åh lägg av! Men jag tänker INTE diska din tallrik.

- Jaja, då låter vi den stå där då. För det tänker jag inte heller.

- Jo det tänker du, det vill du, och det SKA du.

- Sedan utmanar jag dig på schack..

- Låt den bäste vinna!

Senare samma dag..

- Här kommer schackmästaren, är du redo på att jag kommer vinna?

- Absolut på att JAG kommer vinna.

- Vart tog dina badkläder vägen?

- Jag bytte om, hurså?

- Det stör mig inte, jag fick iallafall en chans på att träna inför att JAG kommer vinna.

- Kanske inte..?

- När skulle den här.. personen komma hit och bo här ett tag då?

- Nästa vecka, Det är en tjej, och hon heter Lilly, ppfft Lilly.. haha..

- Jaså? Vart kommer hon ifrån?

- Konstiga Egypten! Hahahaahahahah!

- Kom igen nu!! Det är din tur!!

- Jag vann! JAG VANN! JAG VAANN! JAG VISSTE DET!

- Fuskare! Du fuskade!

- Vi kan väl köra engång till? Snälla!! En gång till bara?

- Nej, det börjar faktist bli rätt sent och mörkt nu.

- Rädd för att förlora? LOSER! L-O-S-E-R!

- Jag vann en gång. Jag behöver inte vinna engång till..

Både Jonna och Rick började skratta för vad dom sa till varandra.

- Jag går och svalkar mig innan jag ska sova.

- Waaaah!!!

Jonna snubblade och ramlade rakt i poolen, och gjorde magplask, som vissa tycker det gör väldigt ont..

Men som tur klarade hon sig, men fick ont i magen efter det.

Efter några minuters simtur så gick hon för att byta om, och lägga sig.

Men istället blev det tv..

- Vad tittar du på?

- Action. Jag hoppades på att du skulle sova där nere.. suck..

- Va?! Glöm det, det är svinkallt där nere!

- Haha.

- Matkanalen ska det vara.

- Du.. angående om den där.. Lilly..

- Egyptanien?! Haha! Mm..?

- Ååh, lägg av! 

- Men tror du att hon är snäll?

- Ja, varför inte?

- Men jag hoppades bara att..

- '' Du inte blir kär i henne.. ''

- Det var inget..

- Jag går och duschar bara.

- Okej.

Jonna somnade så sött medans

Rick duschade.

När Rick kom tillbaka, somnade även han så sött..

Tidigt en morgon vaknade Jonna.

- Gaah.. Så TRÖTT jag är.. vad är klockan?

Alldeles trött kollade Jonna på väckarklockan.

- Bara 3? Jag kan lika gärna somna om..

Men Jonna var dödshungrig så hon gick till köket.

Jonna gjorde ingen ny frukost, utan tog dom gamla, äckliga, stinkande våfflorna,

- Jag tänker inte slösa bort mat, här i huset ska vi äta upp resterna och inte bara göra ny mat.

Själv smakade hon och.. Jonna började nästan kräkas mitt på bordet!

- Uuhh! Vidrigt.. jag tänker inte säga något till Rick.

- Det ska bli kul att få se honom äta något sånt här!

- Godmorgon!

- Godmorgon, sömntuta, du får äta resterna idag. Det var inte illa!

- Jaså? Det brukar ruttna när man inte ställer maten i kylskåpet..

- Det kan lukta lite hemskt, men det är extremt gott!

- Mums, då slipper jag väl vänta!

- Det var..

Rick tar en tugga innan har börjar skrika..

- HEMSKT! Du lurade mig! Det är ju äckligt, hur kan man äta detta?

- HAHA! ÄNTLIGEN! Men du får ta och äta upp det där. Vi slänger ingen mat här.

En stund senare..

- Varför kollar vi på detta? Suck..

- Jag älskar Action, hurså?

- Om du har tråkigt så kan väl du åtminstonde städa.. lite?

- Så tar jag resten sen, okej?

- Okej, men bara lite, sen tar du resten.

Men det tog inte lång tid innan Jonna sprang till toan och..

kräktes..

Efter att Rick hade tränat i några sekunder, så tog det inte heller lång tid innan Rick

också sprang till toan och kräktes..

- Dålig mat, hehe..

Jonna tränade på Schack för att vinna, om Rick och Jonna nånsin skulle spela igen.

Länge länge tänkte hon på hur den där tjejen skulle vara. Jonna ville ha Rick för sig själv, hon var ju dödskär i honom.

Men det har hon inte berättat för vemsom helst, bara en vet det, och det är Jonna.

- '' Är hon snäll.. är hon dum.. är hon ful,töntig? ''

- '' Jag vill veta! Kanske kan vi bli bästisar och så kan jag berätta att jag

är kär i Rick och då skulle inte hon vara kär i honom.. ''

- Det här måste vara rätt hus, Åh.. har dom en hund? Gud vad söt!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Andersson - 19 januari 2012 18:12

Jag har skaffat min alldeles egna modell! alltså, min modell som jag lägger ut på Exchange för kläder. Så alltså så kommer hon att vara lite här och där  med sina bilder :)   Namn: Yasmine/Jasmine   Men det bästa är att NI ska få best...

Av Madeleine Andersson - 19 januari 2012 17:36

Idag när jag spelade på Anya så gick jag till Sunset Valley's gym. Och hon skulle bara simma i 30 min (sek) och sen tyckte jag att hon kunde gå hem.   Men jag ville göra något.. kul med henne.   Här ska ni få se..   Ville göra nå...

Av Madeleine Andersson - 19 januari 2012 17:28


För typ 1 halvår sedan hade jag köpt Leva livet och installerat. Och när jag installerade husdjur märkte jag inte att Leva livet försvann..   Jag märkte det idag, det är avinstallerat. :(   Det värsta är att jag tappat bort broshyren me...

Av Madeleine Andersson - 18 januari 2012 19:40

Idag så kollade jag igenom mina foton och hittade några underbara bilder! Så vackra de var. Och vad jag minns så hade jag använt MoviemakercheatsEnabled true, och fotat i sunset valley, och på min gamla sim Anya, som jag saknat så mycket.  ...

Hus

Av Madeleine Andersson - 18 januari 2012 14:41

Har ni någongång köpt ett hus, som ni inte byggt själva, och inte ens laddat ner? Vissa av dom är fula, vissa kanske är fina.   Man vill ju ha dom såhär fina.. Underbara, fina hus. Som vi inte ens kan bygga? På vissa såna här fina hus ...

Presentation


Jag är en tjej på 11 år, Jag älskar sims 3, så varför inte dela mitt sims 3 med er?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards